Adventure Time: Fredrikstad

I helga hadde jeg og Øystein (samboeren min) en helt herlig tur sammen til Fredrikstad, og tok like godt en svipptur innom Sverige, siden vi først var i området. Vi var nesten ikke på ferie bare oss to i hele sommer, så vi bestilte like godt full hotelltur når vi først skulle til Fredrikstad for å hente katten. 

Her er full rapport fra den fantastiske helga!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Lørdag

11:30: Vi dro hjemmefra. Planen var egentlig å dra i ti-tiden, men det ble visst halv tolv. Uups. I bilen hadde vi med oss:

– Vann

– Grove horn

– Fruktbrus

– Bris 

– Kaffe 

– Trådløs DAB-radio

Det er viktig å kose seg på tur! 

13:20: Det var tid for lunsj da vi kom oss på ferga, så vi ble de personene som har med seg mat og drikke et sted med kantine. Men jeg bakte grove horn dagen før, og de var så gode! Så hvorfor ikke? Oppskrift på disse kommer nok forresten snart. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

14:30: Endelig ankom vi Nordbysenteret, og det var veldig merkbart at vi var i Sverige. Alle menneskene løp nemlig rundt og oppførte seg som gorillaer. Vi nordmenn viser oss virkelig fra vår beste side når vi er i utlandet. Jeg hørte ikke én svensk stemme hele oppholdet, og likevel var det totalt kulturforskjell, haha.

16:30: Harryhandel var ferdig, og vi satte snuta vår mot Fredrikstad.

17:30: Vi ankom et utrolig fint hotell i Fredrikstad, og vi hadde et skikkelig fint rom! Vi lå i senga og spiste godis, drakk Capri Sonne og så på TV, før vi dusjet og fikset oss for middag.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

20:00: Selv om vi hadde spist magen ganske full på godis var det fortsatt viktig å få i seg en middag, slik man lærte som barn. Vi dro på en tyrkisk restaurant rett ved elva som heter Divan, og de hadde utrolig god mat! Vi bestilte begge to indrefilét med innbakt mozarella, med soppstuing, salat, ris og potetpuré. Jeg blir sulten bare av å skrive om det! Det var altså så nydelig og godt, og det anbefales virkelig å ta turen dit om man er i Fredrikstad. Det var veldig hyggelig betjening og!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

22:00: Mette og gode gikk vi rundt i byen, og satte oss til slutt på en benk ved noen fine leiligheter ved elva. Der ble vi sittende en stund og bare prate, før vi dro tilbake til hotellet.

23:00: Vi avsluttet kvelden på best tenkelig vis; Under dyna med godteri, Ritz-kjeks og slutten av Interstellar på TV. Perfekt!

 

Søndag

08:30: Jeg våknet etter å ha drømt minst ti forskjellige drømmer om at vi fikk katt i alle mulige rare fasonger og typer. Til slutt orket jeg ikke mer, og sto opp. Vi pakket, stelte oss og pratet på senga. 

09:00: Hotellfrokosten skuffet ikke, og det var veldig mye god mat å velge mellom! Jeg tok en altfor liten tallerken (eller så kunne jeg forsynt meg flere ganger, men jeg skylder på tallerkenen), men fikk stappet den med det jeg klarte. Vi tok oss god tid til å spise og drikke morgenkaffen, for vi hadde ikke avtalt å være hos katteoppdretteren før elleve. 

bty

Jeg glemte å ta bilde før halvveis ut i måltidet

10:30: Vi sjekket ut av hotellet og kastet all bagasje inn i bilen.

11:00: Endelig fikk vi plukket opp katten, og hun var heldigvis ikke så deformert som alle drømmene jeg hadde hatt tilsa den natten. Hun var faktisk helt perfekt! Så dro vi hjemover med den lille kattungen, og siden har hun gitt oss såå mye glede!

bty

Det var full rapport fra den herlige turen vår! Håper det er gøy med et slikt innlegg, og at du ser frem til vår neste Adventure Tiiiiime!

Hvordan var din helg?

14 thoughts on “Adventure Time: Fredrikstad

  1. det hørtes ut som en skikkelig fin og etterlengta kjærestehelg <3 håper jeg og kjæresten kan dra bort en tur snart, bare vi to 😀 og så søte dere eeeer <3 helga mi var super 😀

  2. Maiken Johnsen: Ja, den var sykt etterlengta! Det var ordentlig godt for forholdet 😀 Det jeg gjorde var å bare late som jeg bestilte som en overraskelse, så på reaksjonen hans, og så bestilte jeg billetter da jeg så at han reagerte positivt, haha 😀
    Så bra <3

  3. Therese Bråthen: Ja, den var fantastisk! Maten var syyyk! Kjolen min kjøpte jeg på Nelly for mange år siden 😀 Har brukt den kjempemye siden!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top