Stemningsrapport 17. mai

Da var nasjonaldagen over for denne gang. Det har vært en utrolig givende og fin dag. Jeg er så takknemlig for alle de flotte menneskene jeg fikk feire med, og for at jeg har helse, mulighet og energi til å tilbringe hele dagen med gode venner i det fine været. Det er definitivt ikke en selvfølge å ha venner eller mulighet til å komme seg ut, så det setter jeg virkelig stor pris på.

Slik så dagen ut:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

08:00

Jeg bråvåknet av kanonene som smalt 17. mai i gang og kirkeklokkene som gjallet. Jeg spratt opp og begynte å rope “Det er 17. maai!!”. Jeg tror Øystein hadde en tøff start på dagen med både kanonsmell og Elisesmell på samme tid. Jeg hoppet i dusjen, spiste frokost, sminket meg, skiftet og gjorde alt i stand til at gjestene skulle komme til champagnelunsj.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

12:00

Vi ble hele 10 stykker rundt det lille bordet mitt i vår lille stue, og det var superkoselig. Alle hadde med noe mat, så det ble veldig mye godt å velge mellom. Vi brukte det gamle serviset jeg har arvet av farmor fra hennes bryllupsdag. Det var fint å endelig få brukt det, for det er så sjeldent jeg gidder å ta det fram. Det er et utrolig pent servise, og når vi får større leilighet skal det være framme litt oftere!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

14:30

Leiligheten vår ligger rett ved siden av Brekkeparken, og det var det veldig mye koselig opplegg. Guidene på hovedhuset hadde kledd seg ut som roller fra Eidsvoll i 1814, og de gikk rundt og måtte svare på spørsmål om stedet. I parken var det vinutsalg og været var kjempefint! Alle som er i Skien på 17. mai burde ta turen innom Brekkeparken neste år, for det var virkelig verdt inngangspengene å komme inn.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

16:30

Vi skiftet, tok taxi til Elisabeth og fyrte opp grillen. Enda flere folk kom, og vi koste oss masse resten av kvelden. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

For en fin dag, og for en fin gjeng! Nå skal jeg nyyte resten av langhelga og bare slappe av. 

God helg! 

6 thoughts on “Stemningsrapport 17. mai

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top