DIY

DIY – Verktøystativ for verandahagen

DIY redskapsboks

I går hadde jeg min første hele feriedag hjemme, uten noen som helst reiseplaner. Selv om jeg egentlig hadde mye å gjøre, som å pakke til Vestlandsturen vi skal på til fredag, gjøre klart til middagsgjester i går eller gjøre klart til overnattingsbesøk i dag, så fikk jeg et lite innfall da jeg skulle rydde på verandaen. Tidligere har jeg stilt hageredskapene til blomsterkassa mi opp etter veggen, men de faller jo bare ned og ser uryddige ut. Jeg begynte å tenke at det hadde vært praktisk å henge dem opp, men ville ikke skru inn skruer rett i veggen.

Da tok jeg meg en tur i boden og fant først en plankebit fra da jeg bygde TV-benken. Den så jeg for meg at ville være helt perfekt til å bruke til oppheng. I tillegg oppdaget jeg en gammel Gulating-kasse, som jeg har tatt vare på i halvannet år, uten å egentlig vite hva jeg skal bruke den til. Nå fant jeg endelig svaret! Jeg dro fram malingskosten, litt gammel møbelmaling i rosa og drillen. Så var prosjektet i gang!

Det du trenger

– En bred og stor planke eller flere like lange, slik at du kan spikre de sammen
– Møbelmaling (helst til utebruk)
– En trekasse
– Malingskost
– 7 skruer
– (Valgfritt) Drill

Ting du trenger til å lage redskapsboksTing du trenger til å lage redskapsboksTing du trenger til å lage redskapsboks

Slik gjør du

  1. Mal trekassen og plankene i valgfri farge. Jeg valgte en rosa farge fra Panduro.
  2. Når malingen har tørket kan du skru inn tre skruer (eller fler om du ønsker plass til fler hageredskaper som skal henge) på toppen av planken.
  3. Skru planken fast på baksiden av trekassen. Min planke var veldig kort, så jeg måtte måle med en hagespade hvor mye plass jeg trengte til den, og deretter skru planken fast så lavt som mulig, men slik at det ville være plass til hele høyden av en hagespade. Bruk minst fire skruer, to på hver side, slik at planken sitter godt.
  4. Jeg fant ut etter at jeg hadde skrudd inn de øverste skruene at de var for store for hullene i hageredskapene. Derfor drillet jeg større hull i treskaftet deres, slik at det ble plass. Krise avverget.

DIY redskapsboksDIY redskapsboksDIY redskapsboks

Voila! Du har en praktisk plantekasse, der du kan legge hageredskaper, potter, frøposer, gjødsel og annet du skulle trenge.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top