Siste nytt

Bengal

Dette her er den lengste tiden det noen gang har gått mellom to innlegg. Jeg vet ikke helt om det er bra eller dårlig, men det er helt klart et sikkert tegn på at jeg ikke lenger har noen tvangstanker om at jeg oppdatere, slik jeg følte på i fjor. I år har denne bloggen vært mer slik den burde være, noe jeg bruker når jeg virkelig har lyst.

Likevel savner jeg strukturen jeg hadde i fjor; planleggingen av innleggene med medfølgende instagram-post, planleggingen av ukene og ukas gjøreoppgaver, treningsrutinene og energien på morningen. Jeg må innrømme at jeg det siste halvåret har vært slapp på alle disse områdene. Jeg sliter en del med motivasjon til alt annet enn det som er sosialt eller gøy, og jeg kjenner jeg savner strukturen. Jeg mangler inspirasjon. Jeg har nå som mål å begynne med de ukentlige gjøremålslistene igjen, planlegge vasking av gulv, bil, vinduer, bad, kjøkken, skifting av sengetøy og alt annet som må gjøres jevnlig. Jeg savner systemet og overskuddet når ting er gjort. Jeg savner å trene oftere og å stå opp om morningen og faktisk sette på kaffetrakteren før jobb. Jeg blir motivert av å vite at jeg jo klarer det, jeg levde jo sånn før, det har bare sklidd helt ut. Det er bare å komme i gang som er så vanskelig. Før ting blir rutine.

SoveromsdetaljerBlomsterbukettSummerparty

Men når det er sagt så har jeg i det minste gjort utrolig mye gøy den siste tiden og. Den energien jeg har hatt har ikke blitt forspilt. Siden sommerferien sluttet har jeg rukket å være på jentekveld, vært på flere besøk med naboene, blitt engasjert i Røde kors, vært med på bedriftscup på jobben, vært på tredagerskurs i Oslo, vært i familiebursdag, vært på hyttetur, hatt flere vinkvelder med “klubben”, feiret lønningspils og vært i Bodø! På bare et par måneder har det vært så mye gøy å gjøre at jeg ikke har noe som helst dårlig samvittighet for at rutiner ikke har vært på plass. Det er jo viktig å leve og.

På fredag blir det første dag denne uka det ikke er noe som er planlagt. Da skal jeg passe på å slappe av på den måten jeg selv ønsker. Om det så er å gjøre yoga eller se serier. Så skal jeg komme inn i rutiner igjen, for jeg vet det er da jeg trives best!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top