“Save the date”-kort

Save the date kort

Nå er “Hold av datoen”-kortene endelig laget, og de fleste er sendt ut. De siste overrekkes personlig senere, eller så ordner Øystein med å få ut kortene til sin egen slekt og vennekrets. Det var så godt å få unnagjort, og det var puslearbeid å sette sammen alle sammen. Jeg fikk heldigvis hjelp til å klippe ut selve kortene av Elisabeth, hvis ikke tror jeg at jeg fortsatt hadde sittet og klippet kantene på kortene.

Jeg beskriver litt mer i detalj hvordan disse kortene lages lenger ned ↓

Save the date kort

Innkjøpsliste

Papir – 162kr

Voksstempel – 129kr

Voksstaver – 39kr for pakke med to stykk

Brudeslør – 79kr

Blomster  Save the date kortSave the date kortSave the date kort

Invitasjonene er laget i Illustrator, med inspirasjon fra Pinterest. Jeg har printet dem ut fra skriveren her hjemme, og gikk veldig god hjelp av Elisabeth til å klippe ut alle sammen. Alle som har barn får med en liten lapp der det står “Invitasjonen gjelder alle i husstanden over 18 år per 21. mai 2022”, slik at det skal være mulig å planlegge helga allerede nå. Det er jo heller ikke sikkert man ønsker å holde av helga om det betyr at barna ikke får være med.

Jeg har delt mange ark på midten, slik at de skulle bli i A5-størrelse. På dem har jeg printet et lite mønster med “logoen” vår. Dette papiret skal være konvolutten. På midten legger jeg først selve “Hold av datoen”-kortet, og over den den lille lappen om at barn dessverre ikke er invitert. Deretter brettes A5-arket rundt innholdet og forsegles med voks og en liten blomst.

Veldig enkelt, men pent!

Save the date kortSave the date kortSave the date kort  Save the date kortSave the date kort

Invitasjoner med mer utdypende informasjon sendes ut nærmere bryllupsdagen, men jeg tenkte det var lurt å sende ut en liten beskjed om at det faktisk blir bryllup. Vi skal invitere folk fra fjern og nær, og det kan være mange som har behov for god tid til planlegging!

Save the date kort

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top