MGP-fest

MGP-festMGP-fest

Jeg har aldri hatt MGP-fest og har aldri deltatt på en heller. Men har vært bittelitt misunnelig når jeg har sett venner har holdt slike rundt om i landet. De siste årene jeg har fulgt veldig lite med på Melodi Grand Prix, men har som regel fått med meg hvem som vinner og ish hvordan det går i Eurovision.

I år hadde jeg planlagt å få med meg finalen, men delfinalene følte jeg ikke et så stort behov for å se. Det var helt til nyheten droppet om at min egen kusine skulle delta i dette sirkuset. Plutselig ble det veldig mye mer interessant, og jeg måtte sjekke ut alle konkurrentene hennes, og se hvordan YouTube-reaksjonene var. Det gjorde at jeg også måtte sjekke ut de tidligere delfinalene, og plutselig hadde det skjedd. Jeg var bitt av MGP-basillen.

Kanskje grunnen til at jeg har holdt meg unna de siste årene er at jeg tydeligvis var et så lett offer. For etter et par youtubevideoer med minneverdige Eurovision-øyeblikk, strømmet minnene og gleden over meg som en tsunami av glitter, glam, spektakulære sceneshow, halvsure toner og rørende ballader. Musikkonkurransen som aldri viker vekk fra egne klisjeer og som gjør oss like patriotiske som vinter-OL. Takk og lov for at jeg har blitt dratt inn igjen!

MGP-festMGP-fest

Så i kveld kommer et par venninner over, og vi skal ha en ordentlig (koronavennlig) MGP-fest, der vi skal heie fram de som skal representere Norge i den store Eurovision-konkurransen. Jeg er selvfølgelig 100% objektiv når jeg skal bedømme mitt eget kjøtt og blod, Emmy, som er den flinkeste og beste av dem alle. Stemmeskjemaer er printet ut fra NRK, drinkingredienser ligger klare, ballonger er hengt opp og paljettkjolen er dratt fram. Nå er det bare å vente på at det braker løs klokka åtte i kveld!

MGP-festMGP-festMGP-fest

PS: Til og med ballonger kan fikses og gjenbrukes, om du har vesner som bor i huset, og som liker å ødelegge alt du eier og har.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top