DIY

DIY – Freshe stoler

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Å pusse opp møbler, istedenfor å kjøpe nye er veldig lurt for både lommeboka og miljøet. Nå har jeg fått litt dilla på å ha farger hjemme, men jeg vet at jeg fort kan endre mening. Da er det bedre å pusse opp noe jeg alt har, enn å kjøpe nytt hver gang jeg endrer mening. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Det du trenger

– En gammel stol

– Grunnmaling

– Maling i en kul og fresh farge

– Sandpapir

– Pensel 

– Spraylakk

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Slik gjør du

1. Skru av beina på stolen dersom det er mulig. Hvis ikke må du teipe de godt, slik at det ikke blir maling på dem, men det letteste for hele prosessen er definitivt å skru dem helt av.

2. Puss stolen grundig med sandpapir.

3. Mal det første grunningslaget. Stolen blir finest om grunningen dekker helt.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

4. Puss stolen litt mellom grunningene med sandpapir. Pass godt på å vaske vekk støvet etter pussingen før du tar neste lag!

5. Mens stolen tørker spraylakkerer du beina i den fargen du vil. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Tips: Test ut hvordan malingen ser ut uten og med grunning under på en plante eller en pappbit.

6. Jeg måtte ha hele tre grunninger, men stolen var svart og jeg hadde aldri grunnet før. Ikke vær redd for å bruke mye grunningsmaling.

7. Når grunningen er ferdig tørket kan du male. Siden jeg hadde gul maling måtte jeg ha tre lag maling. La det tørke mellom hver gang. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Håper dette var til inspirasjon for noen! God lørdag videre!

12 thoughts on “DIY – Freshe stoler

  1. Fin gulfarge! 😀 Jeg viste det til Niklas, og han sa vi måtte gjøre det samme når vi kjøper brukte møbler (for å spare penger) til leiligheten.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top