Påskelam

Nå kan man offisielt si GOD PÅSKE! 

Det har ikke vært noen innlegg på noen dager, siden jeg har vært på tur fra fredag til i går kveld, så bloggen har ikke akkurat vært en prioritering. Det var en veldig fin tur jeg skal skrive om senere! 

Dagene har gått veldig slag i slag i det siste, og på torsdag hadde vi det årlige påskelammet. Det er faktisk et måltid på høyde med julemiddagen. Kanskje fordi vi bare spiser det én gang i året, men også fordi “kokkene” er så utrolig flinke. Vi er to familier som samles hver påske og som bytter på å arrangere. Det blir full fest med forrett, hovedrett og dessert, og det blir alltid kjempestemning.

 

Meny

Forrett: Brokkoli og asparges-suppe

Hovedrett: Lammelår, potetstappe, marinert løk, rotgrønnsaker, soppstuing og brun saus

Dessert: Sjokoladekake med bringebær

 

dav

Mitt hovedproblem med forrett er at det er så godt at jeg nesten spiser meg helt mett på det. Denne forretten var intet unntak, og jeg spiste dobbel porsjon. Det var altså så godt. Jeg må gjøre et forsøk på å lage det en gang, bare så jeg kan spise massevis av suppe.

dav

Har dere sett noe så himmelsk noen sinne? Dette falt i svært god smak. Jeg gleder meg allerede til neste år!

Jeg tok ikke bilde av kaka, men den var kanskje den beste sjokoladekaka jeg har smakt. Helt perfekt saftig og god konsistens. 

 

Da ble det enda et matinnlegg, og dere får ha en veldig fin påskedag videre! 

4 thoughts on “Påskelam

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top