Adventure Time: Kajakkpadling i Kragerø

Kajakk

Skjærgården i Kragerø er et paradis for kajakkelskere med sine 495 øyer og holmer, som stikker opp som hvalrygger i havgapet. Det er aldri for langt til neste øy og du kan komme deg trygt fra Jomfruland til Kragerø og fra Skåtøy til Portør.

Det anbefales å holde seg langs øyer og land i juli, da det er mye båttrafikk, men innimellom de små holmene er det stille farvann. Begynner du turen i Portør er det en haug av små kanaler du kan padle gjennom der ingen båter kommer seg. Der er du altså midt i padleparadiset. Finn deg en egen lun vik og gå på land på din egen øy. Det er bare på Styrmannsholmen det finnes hus, og resten fri for bebyggelse.

Det er kort vei til det åpne havet og er du heldig kan du se både seler og niser. Kanskje ser du også småbåter som har gått på grunne under deg i mellom skjærene.

Kajakkpadling i KragerøKajakkpadling i KragerøKajakkpadling i Kragerø

God tur!

2 thoughts on “Adventure Time: Kajakkpadling i Kragerø

  1. Hei, dette har ikke noe med dagens innlegg og gjøre men er spm om jobben din 🙂 Håper du kan svare likevel 🙂 Jeg har veldig lyst å begynne å studere it og programmering, og å jobbe med webutvikling og programvareutvikling. Men jeg er ikke så veldig god i matte og fysikk. Må man være det for å velge it-studier og jobbe med koding? Eller fins det muligheter selv om man ikke er en matre freak 🙂

    1. Jeg hadde bare p-matte fra VGS, men måtte klare matten i studiene for å kunne bli overført til Informatikk istedenfor Informasjonssystemer (som jeg søkte på). Det var egentlig S1 + S2-krav på akkurat mitt studie, men det er ikke sikkert det er det andre steder. For min del føler jeg ikke du trenger noe annet enn å bruke kalkulator. Det lønner seg å kunne tenke logisk, men det er også en treningssak som kommer etterhvert 😊 Elsker at du vil bli utvikler, det er en trygg og kul retning!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top