Oppskrift: Frokost med høstfrukter

For en deilig og høstlig lørdag. Her er det “peis” på TV’en og regndråper på vinduet. Vi har brukt hele lørdagen på å kose oss og slappe av i stua, og klokka sju i dag skal vi bort på Strøm for å spise med gamle studievenner.

Jeg er i en skikkelig god frokostperiode nå, føler jeg, og vil gjerne dele alle oppskrifter med dere! Persimonen har endelig kommet i butikkene igjen, og disse er en av få frukter jeg faktisk tåler rå, siden de ikke har stein i seg. De smaker litt som fyldigere pære og de er såå gode. De metter også ganske bra og gir mye energi. De trenger ikke å skrelles og siden de ikke har stein i seg er de også veldig raske å kutte opp.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ingredienser

✧ En halv boks cottage cheese

✧ 3-4 spiseskjeer naturell yoghurt

✧ 1 persimon

 

Fremgangsmåte

1. Kutt opp persimonen i biter

2. Legg alle ingrediensene i en skål. Du kan også drysse litt kanel på toppen om du vil ha mer smak.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Håper oppskriften faller i smak! Dette er kjempegodt og jeg anbefaler å teste det ut. Det er en veldig frisk og lett frokost nå på høsten.

 

#høst #oppskrift #persimon #frokost

4 thoughts on “Oppskrift: Frokost med høstfrukter

  1. Jeg likte egentlig ikke persimon, men så har jeg kjøpt det noen ganger og nå kan jeg ikke få nok!!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top