Uka som gikk – Uke 43

Ukas høydepunkt

Vi feiret både halloween og 25-årsdagen til en god venninne av meg i går, og det var en gjennomført morsom og bra kveld! Jeg koste meg helt sykt hele dagen faktisk. Hele dagen gikk med på pynting av huset, en handletur, laging av margens og gele og alt annet som måtte til før festen, og den ble utrolig vellykket! Det går altfor lang tid mellom hver gang jeg er på en fest med både dansing, allsang, mange nye mennesker og såå god stemning! Alt i alt var kvelden helt topp, og det er ingen ting som kunne vært forandret til det bedre! 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ukas kos

Denne ukas kos var nok ettermiddagspuben med IKT Telemark på torsdag. Jeg dro dit alene og kjente egentlig nesten ingen, men jeg klarte likevel å være i prat med folk hele tiden mens jeg var der. Det var gøy å bli kjent med nye folk, og koselig at det var så lett å prate med alle! 

 

Ukas mest leste innlegg

Jeg postet et innlegg der jeg deler min helt geniale nye hudpleierutine. Dette er forskjell på huden min på bare én uke. Innlegget kan leses her.

Ukas film

Søndagsfilmen. Vi så Harry Potter og De vises stein da vi sto opp i dag morges, og det var så utrolig koselig! Det er mange år siden sist jeg faktisk satt og så på den filmen. Det ga mersmak, så jeg må nok se resten i tur og orden også!

 

Ukas praktiske dager

Denne uka har jeg hatt noen sykt praktiske dager, der jeg har gått inn i skikkelig “gjøremodus”. Glem alt som heter selvhjelpsbøker, motivasjonsforedrag og den slags. Dette er oppskriften på hvordan du får ting gjort: Du bare GJØR det. Ikke tenk så mye, ikke la deg få tid til å vegre. Bare GJØR. Hilsen en supervegrer. 

På bare noen få dager med slik bare-gjør-det-holdning fikk jeg gjort alt det her:

– Levere bøker på biblioteket

– Skifte sengetøy

– Vaske sengetøy

– Levere ting på gjenbruk

– Ryddet kjøkkenet

– Skrudde opp bildet på veggen

– Skrudde opp brannalarmen i taket

– Sortere rotekurven på kjøkkenet (vi har vel alle en rotekurv/skuff et sted i huset?)

– Hente vinterklær fra boden

– Pakke sommerklær inn i boden

Det virker kanskje som mange veldig enkle greier, men det har virkelig vært noe jeg har vegret meg for lenge med å gjøre, så jeg er fornøyd med meg selv!

 

Ukas gave

Det beste med bursdager må jo være å gi gaver, og jeg ble faktisk veldig fornøyd med bursdagsbarnets gave på lørdag! Den er gjennomført rosa og gull, og svært PEN. Det ble rosa gavepapir, rosa lys og rosa kort! Det er gøy å gi gaver man selv er fornøyd med. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ukas bakst

Jeg skulle lage makron-djevler og -spøkelser, og det kan man trygt si ble en ekstremt stor fail. Jeg gjorde noe feil, så “røra” ble mye bløtere enn den skulle vært, og jeg hadde i tillegg ikke svart konditorfarge, så jeg prøvde å lage detaljene med sjokolade, men det var jeg ikke god på. Men de ble skumle! Bare fordi de ble så utrolig creepy, haha. Dere kan bedømme selv.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Hvordan har din uke vært?

 

 

8 thoughts on “Uka som gikk – Uke 43

  1. Ingenting som slår en fest med hyggelig mennesker, god stemning og allsang! Min uke har vært stille og rolig, i helga har jeg vært på fjellet! 🙂 Fin oppsummering av uka 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top