Vasketips: Mikrobølgeovn

God onsdag! Nå er vi allerede over halvveis til helga. Det går nesten altfor fort, plutselig er snart enda en uke over. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Mikrobølgeovnen min fikk seg en veldig etterlengtet shining her om dagen. Vi har vært flinke til å vaske selve den snurrende skiva en gang i blant, men resten av mikroen er det nå altfor lenge siden vi vasket. Og det er vel da gjenkjennbart at det er fullt av flekker som nærmest sitter som støpt i veggene. Det var det i hvertfall her, helt til jeg brukte dette geniale tipset: 

1. Bland vann med en god skvett sitron- eller limesaft i en bolle. 

2. Sett bollen inn i mikroen i ca. fire minutter.

3. Alle flekkene i mikroen vil nå trekke til seg vann og bli veldig lett å bare dra vekk med en klut.

For meg funket dette overraskende bra. Jeg følte jeg var i en sånn vaskereklame, du vet der noe er ekstremt møkkene og håpløst, men personene i reklamen bare drar et produkt over kjempelett, så forsvinner all dritten. Akkurat sånn var det!

Jeg vil ikke vise før-bilder, men slik så det hvertfall ut etter:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Og det beste: Dette bildet er helt miljøvennlig og du trenger ingen vaskemidler med farlige avfallstoffer og alt det der vi er så redde for nå.

Vær så god!

10 thoughts on “Vasketips: Mikrobølgeovn

  1. Silje: Ahaha, jeg kan sende det privat. Orker ikke noen sånne “Du vet du DØR av MATFORGIFTING når det er så møkkete i mikroen din?!??!?” eller “ÆÆÆÆÆSJ”.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top