10 ting jeg vil gjøre i oktober

1. Feire Halloween

Det BESTE med oktober er at det er Halloween! Jeg elsker å kle meg ut, og jeg elsker en god anledning til å samle en gjeng til fest! I år har jeg sagt ja til å hoste bursdagen til Elisabeth hjemme hos meg, og det betyr at det er garanti for mange bra folk, god stemning og ekstra mye pynt. Jeg gleder meg ordentlig til denne dagen og jeg er fast bestemt på å gjøre en BIG DEAL ut av den.

2. Pynte huset til Halloween

Jeg gleder meg til å lage hjemmelaget pynt, dra fram den fra i fjor og å kjøpe pynt på salg i siste liten! Det er mange gode måter å skaffe pynt på, og det trenger ikke å koste all verdens. Det er så gøy å pynte, og denne “høytiden” blir intet unntak.

3. Handle inn godis til barn som kommer på døra

Dette gjorde jeg i fjor og, og da var det ingen som kom på døra. Jeg krysser fingrene for at det hjelper å flytte i nytt hus, for det er så utrolig koselig å kunne glede barna med massevis av godteri!

4. Invitere noen på en god middag

Da vi var i Sverige kjøpte vi noe veldig godt kjøtt som passer perfekt for et litt større måltid. Derfor har jeg lyst til å invitere noen på besøk og varte opp med ordentlig god mat, med både forrett, hovedrett og dessert! Det er gøy å varte litt opp og gjøre noe ekstra ut av et måltid med venner.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

5. Gå en topptur

Jeg har bare gått tre av ti ti-toppere i år, og det er jo altfor lite, haha! Jeg burde få inn minst én før det blir for dårlig vær til å gå, for det er jo så koselig og gir så mye glede. Det er perfekt, for man får kombinert trening og opplevelse i ett. 

6. Lære Luna å bruke doen med lokk over

Her om dagen hadde Luna sitt første “uhell” utenfor kattedoen, og det var nok fordi jeg hadde satt på lokket på kattedoen (den med dør). Den vil jeg nå lære henne å bruke, slik at lokket kan stoppe en del av dolukta, hehe..

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

7. Samle vennegjengen fra studietiden

På torsdag skal jeg få besøk av mange venninner fra studietiden som bor i nærområdet. Vi skal spise ost og kjeks og drikke vin til langt på kvelden! 

8. Webdagene i Oslo

Jeg er så utrolig heldig at jeg skal få være med på Webdagene i Oslo i år! Jeg fikk komme med i siste liten i fjor, fordi en i bedriften meldte avslag, og derfor er jeg ekstra glad for at jeg får dra i år og! Det var så utrolig spennende, gøy, inspirerende og lærerikt, og det blir garantert like bra (om ikke bedre) i år. Det kiler i magen bare av tanken på det! 

SÅ gira i fjor

9.  Dra på Telemark Escape Room

Jeg hadde dette på lista for et par måneder siden, men fikk aldri dratt. Derfor prøver jeg på nytt! Det ser veldig gøy ut, og jeg har personlig aldri vært i escaperoom. Man kan jo dra med både kollegaer eller med venner, så det finnes mange anledninger til å gjøre det.

10. Komme litt mer i gang med trening

Jeg vil ikke love meg selv å ha veldig mange treningsøkter i uka, bare bitte litt mer enn det jeg har hatt nå i det siste! Det har vært så utrolig lite bevegelse, og jeg vet jeg får mye mer energi og overskudd av å få inn et par økter til i løpet av uka, enn bare én. Derfor er dette et mål for min egen del.

8 thoughts on “10 ting jeg vil gjøre i oktober

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top