10 ting jeg vil gjøre i september

Den første høstmåneden er over oss, og jeg må innrømme at jeg har gledet meg en del til den! Det er så mye koselig som skjer om høsten, og man kan sakte begynne nedtellingen til jul. Høsten er tiden for å gjøre koselige ting hjemme, se på serier og filmer, se stjernene om kvelden, drikke kakao og lade batteriene (og fettlagrene?) til en kald vinter. 

Her er ti ting jeg ønsker å gjøre denne måneden:

                        Få katt                        

Jeg har gledet meg veldig til september, for det er måneden vi får et nytt tilskudd i familien! Vi skal hente den nye katten vår om bare et par uker, og jeg gleder meg masse. Vi har fått regelmessige oppdateringer og bilder, og jeg blir like glad hver gang. Vi har kjøpt inn alt man trenger av utstyr, som do, reisebur, mat- og drikkeskål, leker og til og med kattegodis! Her er alt klart for pus.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

                        Planlegge alt jeg vil gjøre i høst                        

I høst er det mye som skjer, og for å få maks ut av alt må det planlegges! Jeg elsker å planlegge, for det gjør at jeg automatisk gleder meg mer. Og når jeg gleder meg til ting blir det alltid mye morsommere. Det setter liksom en standard for hvor gøy det blir! Jeg skal planlegge halloween, julegaver, julekort (ja, dette med julegaver og julekort må begynne på høsten, haha. Resten av juletingene er det forbud å starte med før desember), bursdager til venninner, konserter og ikke minst KOS! 

 

                        Dra på en telttur                       

Jeg vil virkelig få kommet meg ut i telt en gang til i år før det blir for kaldt og guffent. Problemet mitt er at Øystein hater å sove i telt, så jeg må enten sove alene (noe som kan være bitte litt skummelt i skogen) eller finne noen som vil være med meg en helg som passer. Vi får se, men jeg krysser fingrene for at jeg får det til!

                        Hotelltur til Fredrikstad                       

Katten vår bor i Fredrikstad, og da bestemte jeg meg for at vi i samme slengen med kattehent, kunne sove en natt på hotell der. Det er jo så romantisk og koselig! Jeg gleder meg veldig, og jeg vet det kommer til å bli bra.

 

                        Sverige                       

Når vi først skal til Fredrikstad har jeg planlagt at vi også skal ta turen til Sverige og kjøpe masse digg! Det er faktisk flere år siden jeg “harryhandlet” i Sverige sist, så det blir gøy å være der igjen, og ikke minst ha så god tid vi vil. Jeg har pleid å reise med en gjeng, og da er det alltid hast fra et sted til et annet. Nå skal hele turen være på bare mine og Øysteins premisser. 

 

                        Få besøk av mamma og pappa                       

Dette punktet er allerede krysset av, men det var såppas fint og viktig at jeg måtte ta det med i lista likevel. Jeg blir alltid så glad når jeg får besøk av familien min, og det gir energi i lange perioder etterpå. Det er noe helt annet å catche opp når man treffes enn bare på telefon. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

                        Kamelot-konsert                       

Ææ, dette gleder jeg meg så sykt til! Kamelot er et band jeg har elsket siden jeg var 14 år, og var en stor del av ungdomsårene mine. Likevel har jeg aldri vært på en eneste konsert med dem! Det er jo helt tullete, så nå som de kommer til Norge igjen har jeg bestilt billetter til både meg og broren min. Denne måneden skal jeg endelig få se dem live. Det blir dødsbra.

 

                        Feire min brors bursdag                       

Samme dag som Kamelot-konserten er det broren min sin bursdag. Billettene var faktisk en gave til han fra meg og lillebroren vår. Etter konserten drar vi rett i bursdagsfeiring med vennene hans i Oslo. Det blir nok morsomt å feste med noen nye folk, og bli kjent med andre mennesker. 

 

                        Finne bilder til framkalling                       

Nå nærmer det seg dato for fremkalling, og for at jobben skal bli litt lettere når den tid kommer, skal jeg begynne å finne bilder allerede denne måneden. Det er tross alt et helt år med bilder som skal samles i et album, så det blir mye!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

                        Dra på kino                       

Det er mange gode filmer som kommer på kino denne måneden, og det er altfor lenge siden sist jeg var på kino. Derfor setter jeg det som et mål å få dratt på en liten kinotur!

 

Hva skal du i september? 

10 thoughts on “10 ting jeg vil gjøre i september

  1. Så mye fine ting du skal i September da! 🙂 Jeg skal bruke september på å bli frisk igjen, samt være med familien og kjæresten min, å jeg krysser alt som krysses kan for at jeg blir frisk nok til å dra på hyttetur om 17 dager! 😀

  2. Så gøy at dere får katt!!!! Det er så koselig.
    Håper du finner en teltvuddy før det blir for kaldt, er jo kjempe deilig å sove i telt☺️ Dumt kjæresten din synes noe annet hehe.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top