Ferierapport – Uka som gikk uke 27

Akkurat nå

Nå er jeg hjemme igjen etter en fantastisk og avslappende ferie i Frankrike! Det har vært så utrolig koselig å tilbringe en uke sammen med både familie og samboer i et så fint hus. Vi hadde basseng, stor hage og fint vær hver dag. Men borte bra, og hjemme best. Det er veldig deilig å være tilbake her i leiligheten. En uke i utlandet er perfekt lengde for meg! 

 

Ukas høydepunkt

Det er faktisk vanskelig å si hva som ble ukas høydepunkt, for det var vært så mye gøy og koselig som har skjedd i ferien! Men om jeg skal velge, så må det kanskje bli da vi dro til Wave Island, som er et stort badeland i Provence. Det er det største jeg har vært i, og det hadde så utrolig mange morsomme sklier! Jeg har faktisk aldri tatt noen magasug-sklier før, for det har alltid vært stengt, og jeg har tenkt at det må være utrolig skummelt. Men nå mannet jeg meg ordentlig opp og tok en magasug der du steller deg inn i en slags kapsel og brettet du står på forsvinner plutselig under beina på deg. Det var mye mindre skummelt når det først var i gang enn jeg trodde! Jeg ble blendet av vann med én gang, så siden jeg ikke så noen ting fikk man heller ikke følelsen av å bli sluppet.

Da var det morsommere med en annen sklie, der man starter mye høyere opp, men sklien er ikke like bratt som et magasug. Likevel er den definitivt bratt nok til å at det går fryktelig fort og man får mer magasug enn i den korte og bratte. Det var i tillegg en syk utsikt på toppen, og det hele var en opplevelse jeg sent vil glemme!

Bildene er hentet fra Wave Island sine hjemmesider her.

 

Ukas måltid

Her er det også mange retter som konkurrerer, både frokoster og middager. Den beste retten må kanskje ha vært laksetartaren jeg bestilte da vi var i Orange. Det var så godt! Det var mange som var skeptisk, siden det er rå fisk, men det er jo sushi og? Og det skuffet definitivt ikke! Anbefales på det sterkeste (dersom du spiser på “trygge” restauranter, haha). 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Ukas kos

Hver eneste dag og kveld har vært ukas kos. Sene kvelder med prat, vin, kortspill og veldig mye latter. Når man bor noen timer unna familie er det alltid mye å prate om når man først treffes igjen. Og spesielt  når begge vi eldste barna bor lenger unna. Jeg er så glad for at det alltid blir så gøy og koselig når vi treffes igjen!

 

Ukas spenning

Jeg holder med Belgia i VM, og for meg var det derfor veldig spennende da de spilte mot Brazil tidligere denne uka. Jeg hadde faktisk ikke trodd at de kom til å slå dem, men det gjorde de! Jeg hadde så høy puls gjennom hele kampen, og gjorde så mye ut av meg at samboeren til broren min valgte å holde med Brazil bare på trass. Det blir fort litt sånn når jeg har så lite peiling på fotball at jeg tror det skjer noe spennende hver gang ballen er i nærheten av et av målene, og jeg i tillegg har et litt for stort konkurranseinnstinkt. 

 

Ukas mest leste innlegg

Jeg har ikke vært superaktiv på bloggen denne uka, men noen innlegg fikk jeg jo skviset inn! Jeg er veldig glad for at det mest leste innlegget denne uka var 8 unødvendige kostnader jeg trodde hørte med til flytteprosessen, som er et fellesinnlegg med andre bloggere som også innimellom skriver om økonomi på bloggene sine. Det er fullt mulig å henge seg på hashtaggen #unødvendigeutgifter om man vil være med!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Ukas innkjøp

I år har jeg vært flink til å ikke kjøpe for mye ubrukelig, og jeg har ikke shoppet for shoppingens del. Jeg er svak for lavendel, og måtte nesten handle inn litt lokalprodusert såpe og tørket lavendel som skal gi god lukt på badet, litt lavendelhonning, viner og jeg kom også over litt klær på markedet i Gordes. Jeg er fortsatt storfornøyd med alt! Litt nytt er lov når man er på ferie, i alle fall når ferien har vært så økonomisk som den har vært.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ukas familie

Min ♥

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Hvordan har din uke vært?

 

 

10 thoughts on “Ferierapport – Uka som gikk uke 27

  1. Maiken Johnsen: Jeg var også det! Jeg var mye tøffere før, men nå sto jeg der oppe og var ordentlig redd. Du vet sånn der man kjenner det nesten gjør vondt i magen. Likevel klarte jeg å tøffe meg opp, og det var virkelig ikke så skummelt som jeg hadde trodd! Veldig glad for at jeg gjorde det 🙂 Så bra du og har fått reist! Regner med at Palmesus var amazing 😀

  2. Eg har hatt ferie denna veko og eg har vore på båtturar, fjellturar, malt huset og brukt tida i lag med familie og venner. Perfekt start på ferien.
    Ser ut så du har hatt ei flott veka!
    Ønsker deg ein fin søndag vidare:)

  3. Therese Bråthen: Det var det 😀 Det har alltid vært noe å finne på, samtidig som man har fått velge helt selv hva man skal være med på! Ikke noe stress, bare kos og gøy!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top