En dag i Frankrike – Matedition

Jeg må først og fremst presisere at dette ikke er noen oppfordring til å spise på en viss måte. Dette er ikke noe av mitt vanlige kosthold, og alle liker forskjellig mat. Jeg vil bare vise fram hvordan en typisk dag her i Frankrike ser ut i matveien. Poenget skal være gøy, kanskje for noen interessant. Dette er hva jeg elsker å spise når jeg er på ferie.

Frokost

Jeg har alltid helt dilla på aioli og spekeskinke når jeg er på ferie i varme land. Det gjelder både Frankrike og Mallorca. En typisk frokost her består derfor fort av noen skriver grovt brød med nettopp dette, sammen med en god kopp med kaffe. Helst drikker jeg også appelsinjuice til, men da jeg tok bildet var det tomt, og jeg måtte nøye meg meg vann. #ilandsproblem

Lunsj

Som om det ikke er nok med aioli og spekeskinke til frokost, blir det gjerne det til lunsj og! Jeg har virkelig funnet min favoritt, haha. I tillegg pleier vi å være innom et bakeri for å fylle opp med croissanter og sjokoladebrød, så for å gjøre lunsjen noe mer spennende enn frokosten blir det gjerne en av delene til. Kan dere tenke dere noe mer fransk måltid? Pariserloff med aioli og sjokoladebrød til? Vi fant en veldig god iste på butikken som var sukkerfri, og den går jeg rundt og drikker på hele dagen! Vet noen om den finnes i Norge?

Middag

Middagen varierer naturligvis hver dag, og noe av sjarmen med å bo i leid hus er at vi lager den selv her. I går hadde vi svinestek med pariserloff, bønnestengler (mamma trodde de var pommes frittes, men de var veldig gode!), pommes frittes og aioli til. 

Mellommåltider

Jeg går altså rundt og spiser litt nesten hele tiden, haha! Det er så mye godt her! De typiske mellommåltidene er:

– Yoghurt

– Loff

– Croissant

– Vannmelon

– Chips

– Nøtter

 

Det var min kulinariske reise gjennom en dag her i Frankrike! I morgen kommer et litt kult innlegg jeg har gledet meg en stund til å poste. Ikke fordi det er veldig bra, men det er et felles samleinnlegg mellom flere bloggere. Mer får dere vite i morgen!

6 thoughts on “En dag i Frankrike – Matedition

  1. Så mye god mat du spiser! 😀 Når jeg er på ferie, så er jeg jo som regel alltid på hotell, å da elsker jeg hotellfrokostene man får! 😀 Virkelig herlig med hotellfrokost 😀 Akkurat nå sitter jeg å koser meg med vannmelon i biter! 😀

  2. Therese Bråthen: Det er noe jeg savner med hotell, hotellfrokostene <3 Det er såå lenge siden jeg har feriert på et hotell, haha! Vannmelon i biter er nydelig, da 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top