DIY

DIY – Kobberspeil

For 4-5 år siden kjøpte jeg meg et speil på et bruktmarked for ca. 30 kr. Speilet hadde furu-ramme og var ganske slitt og slitent. Det ble mer flekkete etterhvert som jeg brukte det som sminkespeil. Da jeg flyttet hjemmefra tok jeg ikke dette speilet med meg, men lot det ligge hos mamma og pappa. 

I påsken i fjor kjøpte jeg kobberspray og fant dette speilet igjen på loftet til mine foreldre. Da fant jeg ut at jeg ville spraylakkere det, og det ble veldig vellykket! Jeg får mange komplimenter for speilet, og det henger nå til pynt i gangen. Det har et helt nytt utrykk enn før, og jeg syns det er veldig kult.

Det du trenger:

  • Gammelt speil med ramme
  • Kobberspray
  • Maskeringstape
  • Plast til å dekke speilet og til å ha under, slik at du ikke får spray på bakken.

Slik gjør du:

  1. Vask rammen rundt speilet
  2. Dekk speilet med plast og bruk maskeringstape langs kantene, så du dekker helt inntil rammen
  3. Rist sprayboksen i 2 minutter.
  4. Spray rammen med ca. 30 cm avstand
  5. La speilet tørke til det er tørt

Før: (gamle bilder)

Etter:

Håper dere likte speilet!

God lørdag videre!

9 thoughts on “DIY – Kobberspeil

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top