DIY

DIY – Kaffe-bokser

God lørdag!

For noen år siden trengte jeg bokser jeg kunne ha kaffe i, og kjøpte derfor de billigste jeg kunne finne på Europris. Da jeg ryddet på kjøkkenet her om dagen fant jeg disse, og de var ikke i bruk. Jeg tenkte jeg like godt kunne gi de til bruktbutikken, eller eventuelt kaste de. Lokkene var nemlig veldig lite pene, og jeg hadde skrevet på de med blyant som ikke gikk vekk. I tillegg hadde de gulnet litt, til en stygg, eggehvit farge. Denne fargen matchet veldig dårlig med alt annet jeg har på kjøkkenet, som enten er grått, blått eller rosa (jeg har en lekker, rosa kaffetrakter). 

Så slo det meg plutselig. Hva om jeg maler lokkene? Jeg har litt ekstra tid for hånd for tiden, så da heiv jeg meg rundt og fant fram malesakene mine. Jeg blandet til en farge som matchet en annen boks jeg har stående framme, som er mørk grå med blåtoner. 

Det du trenger: 

  • Maling
  • Gamle gjenstander (her bokser fra Europris)
  • Pensler
  • Noe å male på (feks papir, papp, plast eller lignende)


Framgangsmåte: 

  1. Vask
  2. Mal 

Jeg vet at dette åpenbart var en veldig enkel DIY, men det var mest for å inspirere til å gjøre noe ut av gamle ting man har tenkt til å kvitte seg med! Gi tingene nytt liv.

Så da er det bare å lete fram i kott, skap og boder, og leke seg med farger! Ha en kreativ lørdag videre!

 

 

6 thoughts on “DIY – Kaffe-bokser

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top